Ahlgrens Bilar Cupcakes




Ingredienser

  • 100 gram smör
  • 3 dl vetemjöl
  • 2 ägg
  • 1,5 dl socker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 dl mjölk
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 nypa salt

Gör så här


  1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.

  2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.  Rör ner smält smör och mjölk.

  3. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.

  4. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt. Fyll med valfri fyllning. (Ex Algrens Bilar.)

  5. Grädda i mitetn av ugnen cirka 10 minuter eller tills de är gyllenbruna och "torra" inuti. (Provstick med en potatissticka, den ska vara helt torr när när du dragit ut den)  Kan säga att jag hade dom inne ett bra tag till.

    Bilar fluffet

    3 dl grädde
    80 gram Algrens Bilar

    Gör så här

    1. Smält Ahlgrens Bilar i grädden, (grädden får absolut inte koka), ställt kallt ca 1 timme, vispa upp till ett fluff.



      Recept och bild lånad från Baka.se


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Oj vad dom såg goda ut!! :)

2011-03-18 @ 10:17:28
URL: http://jazzup.blogg.se/
Postat av: Miranda, Per-Ola, Aron och hunna

Låter smarigt....undrar om jag skall baka dom till Arons kalas på söndag! Kramen =)

Postat av: Emma

De där såg riktigt goda ut, måste prova!! :) Och vad stor Viktor har blivit, väldigt lik dig måste jag säga :-)



Tack för kommentaren ang tatueringen, jag är supernöjd. :-) Kramis

2011-03-26 @ 15:07:37
URL: http://nouvellestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0